Skituren 2025

Sæsonens skitur er under planlægning og så snart detaljerne er på plads kommer der mere information.

Orientering fra Tønder Skiklub vedrørende skituren 2023

I uge 6, fredag d. 3. 2 2023 til søndag d. 12. 2. 2023 går turen til Zauchensee i Østrig.

Vi skal bo på Hotel Enzian:
HOTEL I SÆRKLASSE OG EKSKLUSIV BELIGGENHED
Drømmer du om at vågne op til lyden af en skilift, der markerer starten på endnu en dag med fantastiske skioplevelser, så er vores Alpeffect Hotel, Hotel Enzian, direkte ved pisterne i Zauchensee lige noget for dig.
Zauchensee er en lille perle med alt hvad en skigæst kan drømme om. Her er varieret skiløb i verdensklasse, romantiske vinterlandskaber, hyggelige restauranter og pister i alle sværhedsgrader. Men ikke mindst har du pisterne nærmest for dig selv indtil middag, og der er ingen liftkøer eller opkørte pister.
Selve skiområdet i Zauchensee består af i alt 44 km pister, men liftkortet giver adgang til hele Ski Amadé, så der er rig mulighed for f.eks en dagstur til Wagrain, St. Johann eller Flauchau.

HOTELLET:
Hotel Enzian er et 4-stjernet skihotel i absolut særklasse med en fremragende beliggenhed i 1.350 meters højde. Hotellet ligger direkte overfor pisten og hovedliften, der tager dig direkte op i skiområdet. Der er adgang til hele 6 lifter indenfor 200 meter fra hotellet.
Hotellet er i særdeleshed kendt for deres fantastiske service fra personalet, den hyggelige og afslappede atmosfære, samt deres lækre halvpension. Før middagen kan du nyde en drink i et af de mange loungeområder med autentisk østrigsk charme.

SKIKÆLDER: Hvert enkelt værelse bliver tildelt deres eget opbevaringsskab med plads til skiene samt støvlevarmer.

RESTAURANT: Halvpensionen indtages i den hyggelige restaurant, der er indrettet med en vinterhave, samt mange hyggelige kroge. Du vil den første dag få tildelt et bord, der er ”dit” hele ugen.

FORPLEJNING:
Stor morgenmadsbuffet med brød, pålæg, frugt samt varme retter med æg. Serveres ml. 7.00 og 09.30
Eftermiddagskaffe, bestående af kaffe, te, kakao og kage. Serveres ml. 15.30 og 16.30
Aftensmad bestående af en 4-retters valgmenu med salatbuffet. Serveres ml. kl. 18.00 og 20.30

WELLNESS: På Hotel Enzian findes et dejligt wellness-område med swimmingpool, Ruheraum og hele fire forskellige saunaer. Finsk sauna, infrarød sauna, dampbad og kryddersauna.

INTERNET: Der er gratis WIFI på hele hotellet.

Afrejse fra Tønder: fredag d. 3. februar, 2023. Vi ved pt. Ikke om der bliver opsamling i Abild.
Hjemkomst søndag d. 12. februar, 2023
Pris pr. voksen: 10.848 kr.

Prisen inkluderer: Transport i hvilebus, 8 dages liftkort, ophold på Hotels Enzian, med halvpension,, stor morgenbuffet, eftermiddagskaffe, 4 retters aftensmad. Daglig rengøring, guideservice og turistskat.

Tillæg for enkeltværelse: + 2000,- kr
Opredningsrabat: ved 3 personers værelse: - 1500,- kr
Børnerabat ved opredning: - 2000,- kr
Fradrag på liftkort: -250,- kr. pr. dag
Liftkortrabat til personer på 65+: Ingen (det er kun i Italien)
Liftkortrabat til unge: 2850-2150 dvs. -700,- kr,
Liftkortrabat til børn: 2850-1450 dvs. -1400,- kr
Uden liftkort: - 2850,- kr
Fradrag på Kør selv/rejs selv: - 950 kr

Depositum ved tilmelding: 1700,- kr
Indbetaling af depositum straks ved tilmelding på: reg. nr.1551 kontonr. 11177980 og senest d. 1.september 2022
Restbeløb senest d. 18. november 2022.

Afbestillingsforsikring kan laves billigt hos eget forsikringsselskab.

Spørgsmål eller yderligere oplysninger: Ella Madsen: 29471657

Bestyrelsen for Tønder Skiklub